"كلنا خالد سعيد" تبرئ الكنيسة الإنجيلية من الدعوة للعنف

mary naeem

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
15 فبراير 2010
المشاركات
9,021
مستوى التفاعل
1,236
النقاط
113
"كلنا خالد سعيد" تبرئ الكنيسة الإنجيلية من الدعوة للعنف
[YOUTUBE]yitASyc_Vmk[/YOUTUBE]


نشرت صفحة "كلنا خالد سعيد"، عبر صفحتها بموقع "فيس بوك"، اليوم الخميس مقطع فيديو يعرض جزءً من اجتماع للكنيسة الإنجيلية بقصر الدوبارة، والذي قيل فيه إن دم يسوع لازم يملى مصر والتحرير والاتحادية".

وقالت "كلنا خالد سعيد": "هام جدًا.. الفيديو ده منشور على الإنترنت بغرض تصوير إن الكنيسةالإنجيلية (وليس الأرثوذكسية بالمناسبة) بتحرض على قتل الناس يوم 30 يونيو".

وذكرت الصفحة: "الفيديو معناه عكس كده تماما وشرحه الكثير من المسيحيين على فيس بوك.. رش دم اليسوع هو دعاء بالتسامح والسلام وحقن الدماء، لأن المسيح بحسب المعتقد الإنجيلي قد ضحى بنفسه وبدمه حتى يعم السلام والمحبة في العالم.. بعكس ما قد يوحي به معنى (رش الدم) عندنا كمسلمين.. إحنا كاتبين الملاحظة دي عشان احنا في لحظات صعبة جدا في البلد ومش ناقصين فتنة بين مسلمين ومسيحيين.. ويا ريت الناس اللي بتروج للمحتوى ده بدون وعي لمجرد تحقيق مكاسب سياسية تتقي ربنا في مصر".




logo.png
 

سمعان الاخميمى

صحفى المنتدى
إنضم
4 أغسطس 2009
المشاركات
12,695
مستوى التفاعل
1,087
النقاط
0
شكرا لصفحة كلنا خالد سعيد لكن فى الواقع احنا مش محتاجين نوضح حاجة الترنيمة بتتكلم عن دم يسوع مش دم المصريين دى مش محتاجة ذكاء الغبى هو اللى بيحاول يوصل للناس المعنى الغبى اللى بتحاول صفحة خالد سعيد توضيح خطأه.
 
أعلى