عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

waedqossous

New member
إنضم
17 أكتوبر 2013
المشاركات
16
مستوى التفاعل
11
النقاط
0
عندى مشكلة غريبة ......
كنت بنزل ملف pdf ........ بعدها لاقيت كل الشورت كات بقت على شكل ايقونة pdf ..... ولما اجى افتحها تفتح برنامج الأدوبى وتقولى الملف غير صالح ....
عملت أنستال للبرنامج pdf ...... رجعت ايقونات الشورت كات زى ماكانت واشتغلت
ستطبت البرنامج تانى ..... اتلخبطت الدنيا تانى
اعمل ايه ........؟؟؟؟؟؟؟؟


ماهو الويندوز الي على الجهاز
 
إنضم
21 مارس 2008
المشاركات
7,802
مستوى التفاعل
772
النقاط
113
الإقامة
عائدٌ من القبر
علي طول تظهر لي هذه الرساله كل ما اقفلها تظهر
مسحت البرنامج ونزلته من جديد مع الباتش بتاعه وبرضو زي ما هي

4816165366.png


9142935778.png

 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
علي طول تظهر لي هذه الرساله كل ما اقفلها تظهر
مسحت البرنامج ونزلته من جديد مع الباتش بتاعه وبرضو زي ما هي

4816165366.png


9142935778.png



لو مسحته مئة مرة

بيقولك
السيريال نمبر غلط
يعني السيريال او الكرك غير صالح
كل ما ينزل نسخة او نسختين جدد بالشركة المصنعة بيحصل مشاكل زي كده....
اللي عندك باين انها قديمة فلو نزلت القديمة وعملت ابديت
سيقول لك هكذا اي ان الشركة كشفتك بمجرد انك تركتها تعمل ابديت ولو مسحتها ونزلتها تاني هي قد علمت بجهازك

اعتقد يجب ان تنزل نسخة اجدد
 
إنضم
21 مارس 2008
المشاركات
7,802
مستوى التفاعل
772
النقاط
113
الإقامة
عائدٌ من القبر



لو مسحته مئة مرة

بيقولك
السيريال نمبر غلط
يعني السيريال او الكرك غير صالح
كل ما ينزل نسخة او نسختين جدد بالشركة المصنعة بيحصل مشاكل زي كده....
اللي عندك باين انها قديمة فلو نزلت القديمة وعملت ابديت
سيقول لك هكذا اي ان الشركة كشفتك بمجرد انك تركتها تعمل ابديت ولو مسحتها ونزلتها تاني هي قد علمت بجهازك

اعتقد يجب ان تنزل نسخة اجدد

اللي عندي Internet Download Manager 6.18
الباتش نازل معه
اعمل اية
 

+KiMO+

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
17 يوليو 2013
المشاركات
9,056
مستوى التفاعل
784
النقاط
113
الإقامة
Philippines
مشكلة لعبة اونلاين اسمها WolfTeam

عارف ان ده مش تخصص الموضوع بس قولت اقول برضوا

لو الفيديو مش واضح اعمله HD

[YOUTUBE]pck-HWxod2Y[/YOUTUBE]

 
التعديل الأخير:

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع
عاوز برنامح تصوير لشاشة الكمبيوتر او
لتصوير اى شى اخى كيلمو البرنامج اللى بعتهولى قبل كدا
ياريت تبعتهولى معلش ان شالله تبعتلى اسمة

 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
عاوز برنامح تصوير لشاشة الكمبيوتر او
لتصوير اى شى اخى كيلمو البرنامج اللى بعتهولى قبل كدا
ياريت تبعتهولى معلش ان شالله تبعتلى اسمة




تم ارساله
البرنامج على الخاص
 

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع
جيت افتح الفوتوشوب اصدار 8
ظهرتلى الرسالة دى علم
بى انها مش اول مرة تظهرلى
فما هو حل المشكلة

Uwun1.gif
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON

اولا على الديسك توب تشغل الايقونة دي
111111111111
Zofal.gif


222222222
ستفتح وتعمل هكذا


3TKgh.gif


33333333333
عندما تنتهي من الشغل تكون قد وجدت اخطاء الجهاز

تدوس في اسفلها على الكلمة المؤشر عليها بالماوس
تصلح الاخطاء


zg3Ku.gif




=====================================
==========================================

الان شيء تاني

تدخل ستارت

all programs
TuneUp Utilities
تختار
TuneUp Utilities Disk Doctor

تشغل الايقونة
سيفتح ويعمل هكذا
تعلم على C+ D
زي الصورة
ثم NEXT
سيعمل وعندما ينتهي سيقول لك
اذا كان هناك اخطاء او لاء
اذا كان يوجد اخطاء

تدوس على

Finsh

بيعمل ريستار اوتوماتيكياً
اي اعادة تشغيل
وبيظبطلك كل حاجة بالويندوز



AHhqb.gif







 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
جيت افتح الفوتوشوب اصدار 8
ظهرتلى الرسالة دى علم
بى انها مش اول مرة تظهرلى
فما هو حل المشكلة

Uwun1.gif


اولاً

نفذ التعليمات دي من البرنامج اللي بعتهولك بتاع تظبط الويندوز

بعد ما تنفذ التعليمات

امسح الفوتو شوب
وسطبه من جديد
#297 #297
 

إيمليــآ

نحوكـ عيّني ..♥
عضو مبارك
إنضم
21 يونيو 2012
المشاركات
3,792
مستوى التفاعل
1,128
النقاط
0
الإقامة
عآلمى آلخـآص ..~
,.

أنآ عندى مشكلة وإستفسآر مع بعض ...
أولاً دى موآصفآت آلـ PC

7477916767.png


نزلت برنآمج جرآفيكس Lumion 3.0.1
دى آلمتطلبآت بتآعته للسيستم إللى هيشغله

7350619006.png


لمآ بشغله بيتقل آلجهآز جداً جداً
خمنت إن دآ بسبب إمكآنيآت كآرت آلشآشة إللى عندى إنه أقل من آلمطلوب
عآيزة أتأكد لو دآ صحيح ,,, ولو كدآ ممكن أغيرهـ بآلكآرت آلمطلوب ولآ فيه مشكلة ..؟؟

ملحوظة : أول مآ سطبت آلبرنآمج كآن بيبعت رسآلة(Display driver stopped responding and has recovered)
ومآشتغلش غير لمآ عملت update لكآرت آلشآشة
وأحيآناً لمآ بفتحه بيبعتلى general error بس لمآ دورت على آلمشكلة عرفت حلهآ إنى أفصل آلنت قبل مآ أفتحه
ومش عآرفة لو دآ كله بسبب آلكآرت بردو ولآ إيه ...؟؟





.،

 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
يس تخمينك صحيح

===============

وكمان الميموري عندك 4جيكا
لازم 6 جيجا
ودة برده بيعمل تقل بالجهاز لو اقل من المطلوب
 
أعلى