منتديات الكنيسة

العودة   منتديات الكنيسة المنتديات المسيحية الاسئلة و الاجوبة المسيحية

إضافة رد

الموضوع: اريد ان اكون مسيحى

أدوات الموضوع
قديم 22-06-2010, 10:18 AM   #1
mahmoudboos
عضو جديد
 
تاريخ التسجيل: Jun 2010
المشاركات: 2
ذكر
 نقاط التقييم 0
افتراضي

اريد ان اكون مسيحى


اريد الدخول لكن حياتي كله هتتغير انا حاولت الدخول الي اقرب كنيسه لكن خفت من الامان اللي وقف بره لكن انا نفسي انضم الي هذا الدين الرائع لكن حياتي وشغلي وعمري كله هيتغير مش عارف ممكن اعمل ايه
mahmoudboos غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 22-06-2010, 10:28 AM   #2
حمورابي
عضو نشيط
 
الصورة الرمزية حمورابي
 
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المشاركات: 1,498
ذكر
 نقاط التقييم 96673 نقاط التقييم 96673 نقاط التقييم 96673 نقاط التقييم 96673 نقاط التقييم 96673 نقاط التقييم 96673 نقاط التقييم 96673 نقاط التقييم 96673 نقاط التقييم 96673 نقاط التقييم 96673 نقاط التقييم 96673
افتراضي

رد: اريد ان اكون مسيحى


أهلاً وسهلاً
الزميل / محمود
هل لديك إيمان داخلي يدفعك الى القبول ويحفزك على قبول السيد المسيح مخلص شخصي لحضرتك . !
حمورابي غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 22-06-2010, 10:32 AM   #3
Dona Nabil
خادمة الرب
 
الصورة الرمزية Dona Nabil
 
تاريخ التسجيل: May 2007
الدولة: فى قلب يسوع
المشاركات: 57,238
انثى
مواضيع المدونة: 35
 نقاط التقييم 30373982 نقاط التقييم 30373982 نقاط التقييم 30373982 نقاط التقييم 30373982 نقاط التقييم 30373982 نقاط التقييم 30373982 نقاط التقييم 30373982 نقاط التقييم 30373982 نقاط التقييم 30373982 نقاط التقييم 30373982 نقاط التقييم 30373982
افتراضي

رد: اريد ان اكون مسيحى


اخ محمود لقد تم نقل مشاركتك لموضوع منفصل
اهلا وسهلا بيك معانا
بدعوك لقراءة هذا الموضوع كيف أؤمن بالمسيح؟
Dona Nabil غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 22-06-2010, 12:19 PM   #4
apostle.paul
...............
 
تاريخ التسجيل: Dec 2009
المشاركات: 15,909
ذكر
 نقاط التقييم 6591306 نقاط التقييم 6591306 نقاط التقييم 6591306 نقاط التقييم 6591306 نقاط التقييم 6591306 نقاط التقييم 6591306 نقاط التقييم 6591306 نقاط التقييم 6591306 نقاط التقييم 6591306 نقاط التقييم 6591306 نقاط التقييم 6591306
افتراضي

رد: اريد ان اكون مسيحى


فى العالم سيكون لكم ضيق ولكن ثقوا فانا قد غلبت العالم
ان كانوا قد فعلوا هذا بالعود الرطب فكم باليابس
كويس انك عارف ان الموضوع مش سهل وفى تضحيات كتير
بس تستاهل لاعظم اله عرفناه فى الكون
اتاكد من نفسك ولو فعلا جواك اشتياق للايمان بالمسيح متضيعوش من جواك وكمله وهو هيكمل معاك
apostle.paul غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 22-06-2010, 12:48 PM   #5
Critic
خًيْمتى ضعيفة !
 
الصورة الرمزية Critic
 
تاريخ التسجيل: Sep 2009
الدولة: فى البيداء وحدى
المشاركات: 13,974
ذكر
 نقاط التقييم 8608278 نقاط التقييم 8608278 نقاط التقييم 8608278 نقاط التقييم 8608278 نقاط التقييم 8608278 نقاط التقييم 8608278 نقاط التقييم 8608278 نقاط التقييم 8608278 نقاط التقييم 8608278 نقاط التقييم 8608278 نقاط التقييم 8608278
افتراضي

رد: اريد ان اكون مسيحى


اهلا اخى العزيز
ممكن تحكيلنا ليه عايز تدخل المسيحية و ايه اللى حصل معاك بالظبط ؟
Critic غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 22-06-2010, 01:58 PM   #6
mm4jesus
عضو نشيط
 
الصورة الرمزية mm4jesus
 
تاريخ التسجيل: Jun 2010
الدولة: † من ابناء الله †
المشاركات: 266
ذكر
 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623
افتراضي

رد: اريد ان اكون مسيحى


اقتباس: المشاركة الأصلية كتبت بواسطة critic مشاهدة المشاركة
اهلا اخى العزيز
ممكن تحكيلنا ليه عايز تدخل المسيحية و ايه اللى حصل معاك بالظبط ؟
شوف انا تقريبا كنت نفس حالته بس شلت الخوف من داخلي اي نعم مادخلتش كنيسه من قبل
بس احب اقولك ان حبيت اكون مسيحي هو اخلاق المسيحين وتعاملهم عموما علي راي المثل كل اناء ينضح بما فيه اي نعم صادفت شخصيات مسيحيه سيئه لكن تعاليم دينكم سمحه جدا
حبكم لبعض تعاونكم مع بعض روح الاخوه لا اكتر احسن من روح العداء والتشرد اللي بيتمتع بها معظم ابناء الدين الاخر دا بالنسبه لتجربتي ليستفاد منها غيري حتي لو صاحب الموضوع
mm4jesus غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 22-06-2010, 02:01 PM   #7
!ابن الملك!
בן המלך ישׁוע
 
الصورة الرمزية !ابن الملك!
 
تاريخ التسجيل: Sep 2009
المشاركات: 4,036
ذكر
 نقاط التقييم 398399 نقاط التقييم 398399 نقاط التقييم 398399 نقاط التقييم 398399 نقاط التقييم 398399 نقاط التقييم 398399 نقاط التقييم 398399 نقاط التقييم 398399 نقاط التقييم 398399 نقاط التقييم 398399 نقاط التقييم 398399
افتراضي

رد: اريد ان اكون مسيحى


ليه بتخافوا من دخول الكنيسة ؟؟؟
الكنيسة نقول عليها بيت الله .. لان بها تقام الصلوات والتسبيحات والخدمات .

الكننيسة مش حجارة .. الكنيسة اشخاص .. ادخل الى الكنيسة ( روح لكنيسة بعيدة عنك عشان الامان ) . ادخل وسبح .
هتحس باحساس جميل .. جرب مش هتخسر حاجة .
!ابن الملك! غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 22-06-2010, 02:54 PM   #8
mm4jesus
عضو نشيط
 
الصورة الرمزية mm4jesus
 
تاريخ التسجيل: Jun 2010
الدولة: † من ابناء الله †
المشاركات: 266
ذكر
 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623
افتراضي

رد: اريد ان اكون مسيحى


اقتباس: المشاركة الأصلية كتبت بواسطة !ابن الملك! مشاهدة المشاركة
ليه بتخافوا من دخول الكنيسة ؟؟؟
الكنيسة نقول عليها بيت الله .. لان بها تقام الصلوات والتسبيحات والخدمات .

الكننيسة مش حجارة .. الكنيسة اشخاص .. ادخل الى الكنيسة ( روح لكنيسة بعيدة عنك عشان الامان ) . ادخل وسبح .
هتحس باحساس جميل .. جرب مش هتخسر حاجة .
بيجي علي بالي كتير احاول ادخل لكن باحس اني حاكون تايه او انها عالم لا اعرف فيه شي او يمكن بيتهيالي لدلك بتراجع عن الفكره عموما حتي لو مادخلتش كنيسه طول عمري فالمسيح في القلب
mm4jesus غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 22-06-2010, 03:23 PM   #9
mm4jesus
عضو نشيط
 
الصورة الرمزية mm4jesus
 
تاريخ التسجيل: Jun 2010
الدولة: † من ابناء الله †
المشاركات: 266
ذكر
 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623 نقاط التقييم 71623
افتراضي

رد: اريد ان اكون مسيحى


بص ياصاحب الموضوع عشان اقصر عليك المسافات واسف لو ردودي كتيره او ممله
عاوز تنتصر بجد سيبك من اي شي فقط اعمل 3 حاجات
1-حب المسيح كاخوك واطلب اي شي منه
2-حب اخوانك المسيحين هنا وهناك وهناك....+اقرا كتير في الكتاب المقدس
3-حب اعدائك وصلي لمن يسي اليك
اتمني اكون ساعدتك
mm4jesus غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 22-06-2010, 05:41 PM   #10
Kiril
عضو مبارك
 
الصورة الرمزية Kiril
 
تاريخ التسجيل: Nov 2006
المشاركات: 2,776
ذكر
 نقاط التقييم 125 نقاط التقييم 125
افتراضي

رد: اريد ان اكون مسيحى


انصحك بقراءة الكتاب المقدس
انجيل متي العهد الجديد اولا
Kiril غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
إضافة رد


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
اريد ان اكون مسيحيه shadony91 منتدى الترحيب والتعارف 17 22-01-2012 09:05 PM
انا اريد ان اكون مسيحى هل من drcee الاسئلة و الاجوبة المسيحية 4 12-10-2008 03:48 AM
اريد ان اكون.............................. kalimooo المنتدى العام 8 03-09-2008 10:05 PM
اريد ان اكون مسيحيا اوغسطين الاسئلة و الاجوبة المسيحية 80 14-04-2008 08:25 PM
انا عاوز واحد مسيحى فاهم يقنعنى وانا اكون مسيحى بعد ساعة NO LOVE الاسئلة و الاجوبة المسيحية 52 20-11-2006 04:07 PM


الساعة الآن 11:02 AM.



دعم خاص من vBulletin لمنتديات الكنيسة
©2000 - 2019، Jelsoft Enterprises Ltd
جميع حقوق الطبع محفوظة لمنتديات الكنيسة