منتديات الكنيسة

العودة   منتديات الكنيسة المنتديات العامة المنتدى العام

إضافة رد

الموضوع: مواقف صغيره فى الحياه ( متجدد)

أدوات الموضوع
قديم 17-09-2018, 01:32 PM   #91
+ماريا+
نحوك اعيننا
 
الصورة الرمزية +ماريا+
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المشاركات: 5,467
انثى
 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019
اقتباس: المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AL MALEKA HELANA مشاهدة المشاركة


عايزين نسمع منك حاجة يا جميل

ماتحوليش الهروب انا مرقباكي هههههههههههه

ههههههههه حبيبتى يا ملوكه لكن بعد مواقفكم القويه دى انا بقى هقول ايه انا مواقفى اغلبها عاديه فى الخدمه فى البيت والولاد و المدرسين زى اى ست بيت مصريه صميمه هههههههههه
+ماريا+ غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 17-09-2018, 02:26 PM   #92
حبو اعدائكم
حبو...
 
الصورة الرمزية حبو اعدائكم
 
تاريخ التسجيل: Oct 2011
الدولة: مصر
المشاركات: 13,452
انثى
مواضيع المدونة: 7
 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422
مين دا الى قويه ؟
انا اول موقف كان موقف صرصار ميت هههههه
تانى موقف كان برص او سحليه.
تالت كان ألعربيه .... ايه بئا قوى فى مواقفى ؟
أكيد فى الخدمة شوفتى مواقف كتير ربنا كان واضح فيها
شكرتيه عليها ... حسيتى بوقفته
هو دا الى عايزين نساعد بعض نعمله
نشوف ربنا فى كل موقف ... لانه فعلا موجود .. بس احنا مش بنشوفه

التعديل الأخير تم بواسطة حبو اعدائكم ; 17-09-2018 الساعة 09:39 PM
حبو اعدائكم غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 18-09-2018, 12:35 AM   #93
+ماريا+
نحوك اعيننا
 
الصورة الرمزية +ماريا+
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المشاركات: 5,467
انثى
 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019
صدقينى كلامك صحيح ربنا موجود دايما وبيسندنا
طيب فكرتينى بموقف بس بقاله فتره من كام شهر عندى فى الخدمه اتنين اخوات مامتهم الشيطان لعب فى دماغها وحبت واحد زميلها فى الشغل وهربت معاه وكان قبل عيد القيامه بكام اسبوع و طبعا كانوا فى حزن كل العيله فكنا عملين حفلة العيد فقولت لازم اروح اجيب الولاد يحضروا الحفله ويخرجوا من اللى هما فيه دا باباهم كان خايف عليهم جدا لأن مامتهم عايزه تاخدهم منه وخدام كتير قالولى باباهم هيقابلك وحش وممكن يطردك لكن صليت وروحت طلبت منه الولاد اللى فى خامسه واولى ابتدائى ففوجئت بيقولى خدى كمان الولد التالت الللى فى اعدادى بالرغم احنا خدمة ابتدائى فقولت له ياريت طبعا والولاد حضروا الحفله وانبسطوا وكنت بلاعبهم هما بالذات بصراحه ففرحت اد ايه بيهم وشكرت ربنا فعلا وقولت ان الفكره دى من ربنا انا بس وسيله علشان يفرح اطفال ملايكه قلبهم اتكسر بسبب نزوه
+ماريا+ غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 18-09-2018, 03:43 PM   #94
AL MALEKA HELANA
عضو نشيط
 
الصورة الرمزية AL MALEKA HELANA
 
تاريخ التسجيل: Jul 2011
الدولة: ســفـر الحــيـاة
المشاركات: 3,644
انثى
مواضيع المدونة: 7
 نقاط التقييم 11134728 نقاط التقييم 11134728 نقاط التقييم 11134728 نقاط التقييم 11134728 نقاط التقييم 11134728 نقاط التقييم 11134728 نقاط التقييم 11134728 نقاط التقييم 11134728 نقاط التقييم 11134728 نقاط التقييم 11134728 نقاط التقييم 11134728
حلو يا ماريا
ربنا وضع الاطمئنان والسلام في قلب الاب عشان يوافق يديلك الولاد عشان راحتهم النفسية لو انهم بردو اكيد متأثرين جامد ببعد الام عنهم ، بس ربنا مستحيل هيسبهم هيعوضهم كتير
AL MALEKA HELANA غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 18-09-2018, 09:06 PM   #95
حبو اعدائكم
حبو...
 
الصورة الرمزية حبو اعدائكم
 
تاريخ التسجيل: Oct 2011
الدولة: مصر
المشاركات: 13,452
انثى
مواضيع المدونة: 7
 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422
يخبر ايه الموقف دا !!
موقف صعب جدا ... طبعا ربنا استخدمك علشان تفرحى قلب الولاد دول شويه
ربنا يمد يده و يرجعها اليه و يملأه قلب الكل بالمحبه و المسامحة من محبتها و يقبلوها من جديد ... أمين يا رب
أشكرك على الموقف
أكيد عندك كتير
احكى احكى
حبو اعدائكم غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 18-09-2018, 10:59 PM   #96
+ماريا+
نحوك اعيننا
 
الصورة الرمزية +ماريا+
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المشاركات: 5,467
انثى
 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019
اكيد متأثرين ياهيلانه البنت الصغيره صدقينى ملاك وشها جميل وكله برأه شئ يحزن لكن اكيد كمان ربنا هيعوضهم
+ماريا+ غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 18-09-2018, 11:07 PM   #97
+ماريا+
نحوك اعيننا
 
الصورة الرمزية +ماريا+
 
تاريخ التسجيل: Oct 2012
المشاركات: 5,467
انثى
 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019 نقاط التقييم 24514019
ياريت يا حبو جوزها طيب لما حاول يسافر كندا الشهر اللى فات طلبوا موافقة الام لكنها رفضت
فتحسى معمول لها غسيل مخ لكن ربنا قادر على شئ
+ماريا+ غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 07-05-2019, 10:37 PM   #98
حبو اعدائكم
حبو...
 
الصورة الرمزية حبو اعدائكم
 
تاريخ التسجيل: Oct 2011
الدولة: مصر
المشاركات: 13,452
انثى
مواضيع المدونة: 7
 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422
كل يوم و انا رايحا لشغلى بعدى فى شارع صغير واصله من السويس لشيراتون-- فيه راجل كبير عجوز قاعد على الرصيف بيبيع مناديل جيب----
قاعد كل يوم فى الشمس-- فى البرد-- فى العواصف الرمليه --
كتير كنت اقول مش ممكن راجل فى سنه الكبير دا هينزل و يقعد كدا على طوبه فى يوم برد زى دا-- او حر جهنم زى دا او شمس اوى زى دا-- لكن كل يوم كان يكسر توقعاتى و الاقيه قاعد مكانه--وشه محفوره عليه تجاعيد الهم قبل تجاعيد السن
جيت يوم بعد ما مشيت حسيت انى لازم الف له و اديله حاجه-- و فعلا رجعت لفيت تانى و روحتله----
بقيت كل كام يوم او لما يبقى معايا بديله الى فيه النصيب اوقات اخد منه مناديل و اوقات مخدش--
كل يوم بعدى عليه الصبح فى طريقى و بقعد ابيبيله و اسلم عليه و اصبح عليه---
بقى اول ميشوفنى من بعيد يبداء يسلم و يبىبى بكل حماس و محبه
قد ايه الابتسامه الى بشوفها على وشه بتفرح قلبى و تملاه فرح قد ايه قلبى بيرفرف لما القيه بكل حماس و باديه الاتنين يقعد يبىبى و يسلم و يصبح و يدعى ههههه
لدرجه انه بقى يلقطنى كمان و انا راكبه عربيه تانيه مع حد تانى او قاعده ورا او جنب الى سايق--- بيميزنى و فى لحظه تترسم الفرحه و السلام من القلب و الابتسامه---
و الحقيقه هو مش عارف ان ابتاسمته دى هى الى بتفرح قلبى و تملانى سعاده
بتامل فى وشه الى الزمن سايب علامات عليه و بشوف ضحكته ذى ضحكت بيبى صغير --
مش عارفا-- كتير كنت بفكر هو ربنا باعت مين لمين ؟
باعتنى ليه علشان اديله الى فيه النصيب ؟ و لا باعته ليا علشان اصطبح بالضحكه الجميله دى و السلام من القلب كل يوم شغل الصبح الى بيخلينى مليانه فرح---
على كل حال اشكر ربنا على لمساته الصغيره دى الى بيزرعها لينا فى يومنا و يديله طعم تانى خاص مختلف نشكره على ترتيباته للكل--


خدوا بالكوا من الابتسامه او السلام الى بتشوفوها حواليكم-- اكيد دى طاقت محبه مبعوته من ابونا السماوى و ملك المحبه و الفرح و السلام--

فتحوا عيونكم و استقبلوا لمسات الرب الجميله --
اكيد هتفرق كتير

التعديل الأخير تم بواسطة حبو اعدائكم ; 07-05-2019 الساعة 10:42 PM
حبو اعدائكم غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 11-05-2019, 07:50 AM   #99
حبو اعدائكم
حبو...
 
الصورة الرمزية حبو اعدائكم
 
تاريخ التسجيل: Oct 2011
الدولة: مصر
المشاركات: 13,452
انثى
مواضيع المدونة: 7
 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422 نقاط التقييم 49150422
موقف صغير جدا لكن مش نسياه أكيد ...
فى يوم كنت راجعه من عند ماما على البيت .... طريق باخده علطول ... مفيش مجال للخبطه
فيه يمين لازم أخده علشان انزل على السويس غير كدا بتطر انزل نزله بعدها تودى مصر الجديده
فجئه الاقى نفسى بكمل و رايحا مصر الجديده ... قولت فى بالى ايه السرحان الى انا فيه دا
ازاى اعمل كدا المهم نزلت و لفيت تانى و بقيت اتجاه السويس متجها لبيتى ...
كان فيه يوترن جاى قدامى لقيتنى جوايا اصرار أنى الف منه و اروح مصر الجديده اشوف محل و مقدرتش اقف قدام اصراره و لاقتنى بلف منه !!!!!!!!!!!

انا الحقيقه بقيت بكلم فى نفسى .... انا مالى !!! فيه ايه !! جرالى ايه ! ايه الى بيحصل دا !!
ضيعت ربع ساعه على الفاضي كدا !!! محل ايه دا تلى هشوفه و ليه الف مرتين دلوقتى ايه العبط دا !!
و قررت الف تانى اروح البيت ههههه
و فعلا لفيت و انا بكلم نفسى و أقول يا رب انا بخرف ولا ايه و فجئت لقيت قدامى دنيا زاحمه جدا اقرب اكثر الاقى ولا ظ،ظ¥ عربيه و مقطوره كبيرا داخلين فى بعض و الناس ملمومه و بتلحق الى فى العربيات
حسب المنظر و التوقيت لاحظت ان لولا التخاريف الى حصلت و لفى و رجوعى مرتين كام زمانى مليون فى الميه ضمن العربيات دى الى فى الحادث
فى لحظتها فهمت الى حصل و نور الموضوع قدامى و بقيت ماشيا عماله اشكر ربنا على محبته و حمايته و تدبيره للأمور رغم أنى كنت مفروسه من الوقت الى ضيعته فى اللف على الفاضى لكن بعدها فهمت ان دا كله كان تدخل الرب لحمايتى
واثقا ان دا بيحصل معانا كلنا
متديقوش لو حصل شىء اخركم او حاجه عطلتكم متستبعدوش أبدا ان دى يد الرب لحمايتكم من حاجه كبيره
و ربنا يحمى الكل ....
نشكرك يا رب على حمايتك
حبو اعدائكم غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
قديم 11-05-2019, 08:42 AM   #100
paul iraqe
عضو مبارك
 
الصورة الرمزية paul iraqe
 
تاريخ التسجيل: Jan 2014
الدولة: IRAQ-BAGHDAD
المشاركات: 12,995
ذكر
 نقاط التقييم 17718157 نقاط التقييم 17718157 نقاط التقييم 17718157 نقاط التقييم 17718157 نقاط التقييم 17718157 نقاط التقييم 17718157 نقاط التقييم 17718157 نقاط التقييم 17718157 نقاط التقييم 17718157 نقاط التقييم 17718157 نقاط التقييم 17718157
اقتباس: المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حبو اعدائكم مشاهدة المشاركة
موقف صغير جدا لكن مش نسياه أكيد ...
فى يوم كنت راجعه من عند ماما على البيت .... طريق باخده علطول ... مفيش مجال للخبطه
فيه يمين لازم أخده علشان انزل على السويس غير كدا بتطر انزل نزله بعدها تودى مصر الجديده
فجئه الاقى نفسى بكمل و رايحا مصر الجديده ... قولت فى بالى ايه السرحان الى انا فيه دا
ازاى اعمل كدا المهم نزلت و لفيت تانى و بقيت اتجاه السويس متجها لبيتى ...
كان فيه يوترن جاى قدامى لقيتنى جوايا اصرار أنى الف منه و اروح مصر الجديده اشوف محل و مقدرتش اقف قدام اصراره و لاقتنى بلف منه !!!!!!!!!!!

انا الحقيقه بقيت بكلم فى نفسى .... انا مالى !!! فيه ايه !! جرالى ايه ! ايه الى بيحصل دا !!
ضيعت ربع ساعه على الفاضي كدا !!! محل ايه دا تلى هشوفه و ليه الف مرتين دلوقتى ايه العبط دا !!
و قررت الف تانى اروح البيت ههههه
و فعلا لفيت و انا بكلم نفسى و أقول يا رب انا بخرف ولا ايه و فجئت لقيت قدامى دنيا زاحمه جدا اقرب اكثر الاقى ولا ظ،ظ¥ عربيه و مقطوره كبيرا داخلين فى بعض و الناس ملمومه و بتلحق الى فى العربيات
حسب المنظر و التوقيت لاحظت ان لولا التخاريف الى حصلت و لفى و رجوعى مرتين كام زمانى مليون فى الميه ضمن العربيات دى الى فى الحادث
فى لحظتها فهمت الى حصل و نور الموضوع قدامى و بقيت ماشيا عماله اشكر ربنا على محبته و حمايته و تدبيره للأمور رغم أنى كنت مفروسه من الوقت الى ضيعته فى اللف على الفاضى لكن بعدها فهمت ان دا كله كان تدخل الرب لحمايتى
واثقا ان دا بيحصل معانا كلنا
متديقوش لو حصل شىء اخركم او حاجه عطلتكم متستبعدوش أبدا ان دى يد الرب لحمايتكم من حاجه كبيره
و ربنا يحمى الكل ....
نشكرك يا رب على حمايتك



الحمد والشكر للرب الخالق القدير على كل شئ

زي المثل اللي بيقول : رب ضارة نافعة

يعني من الاخر - لولا التخاريف اللي بتقولي عليها ولولا اللف والدوران كان رحتي يا حبو فيها
لكن الرب نجاكي من الحادثة دي

شكرا للموضوع
تحياتي وتقديري
paul iraqe غير متصل   رد مع اقتباس الرد السريع على هذه المشاركة
إضافة رد


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
مواقف من الحياه أنجيلوس الترانيم 1 16-05-2019 06:29 PM
قصه صغيره وجميله جدا العجايبي القصص و العبر 8 16-05-2019 06:22 PM
كان في زمان طفل صغيره !! MR.BeBo !! كتابات 2 16-05-2019 06:18 PM
مواقف محرجة، مواقف غريبة، مواقف مضحكة BITAR الصور العامة 10 30-08-2018 01:56 PM
الرد على شبهة: رئيس الحياه ام وكيل رئيس الحياه – ترجمه شهود يهوة اعمال الرسل 3:15 II Theodore II الرد على الشبهات حول المسيحية 0 22-03-2017 07:30 PM


الساعة الآن 10:50 AM.



دعم خاص من vBulletin لمنتديات الكنيسة
©2000 - 2019، Jelsoft Enterprises Ltd
جميع حقوق الطبع محفوظة لمنتديات الكنيسة