الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
ما الجديد
المشاركات الجديدة
آخر النشاطات
الأعضاء
الزوار الحاليين
مكتبة الترانيم
إسأل
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
الرد على الشبهات حول المسيحية
من كتب الأناجيل الأربعة؟ هل هم مجاهيل ام شهود عيان؟
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="عابد يهوه, post: 3843245, member: 59773"] نضيف لموضوع الاستاذ روك شهاده حول يوحنا الرسول كاتب الانجيل من : The NIV Study Bible furnishes additional evidence for the early dating of the Gospel of John: "المؤلف هو الرسول يوحنا ..." التلميذ الذي أحبه يسوع "(13:23 ؛ 19:26 ؛ 20: 2 ؛ 21: 7 ، 20 ، 24). كان بارزًا في الكنيسة الأولى ولكن لم يذكر بالاسم في هذا الإنجيل - والذي سيكون طبيعيًا إذا كتبه ، ولكن يصعب تفسيره بخلاف ذلك. كان المؤلف يعرف الحياة اليهودية جيدًا ، كما يتضح من الإشارات إلى التكهنات المسيانية الشائعة (على سبيل المثال ، 1: 20-21 ؛ 7: 40-42) ، إلى العداء بين اليهود والسامريين (4: 9) ، وللتقاليد اليهودية ، مثل واجب الختان في اليوم الثامن مع إعطاء الأسبقية على تحريم العمل في يوم السبت ... كان يعرف جغرافية فلسطين ، وتحديد موقع بيت عنيا. حوالي 15 ملعبًا (حوالي ميلين) من أورشليم (11:18) وقانا ، وهي قرية لم تتم الإشارة إليها في أي كتابات سابقة معروفة لنا (2: 1 ؛ 21: 2). إن إنجيل يوحنا له العديد من اللمسات التي من الواضح أنها استنادًا إلى ذكريات شاهد عيان - مثل امتلاء المنزل في بيثاني برائحة جرة العطور المكسورة (12: 3). الكتاب الأوائل مثل إيريناوس وترتوليا ن نقول أن يوحنا كتب هذا الإنجيل ، وجميع الأدلة متفقة ... " "The author is the apostle John…'the disciple whom Jesus loved' (13:23; 19:26; 20:2; 21:7, 20, 24). He was prominent in the early church but is not mentioned by name in this Gospel - which would be natural if he wrote it, but hard to explain otherwise. The author knew Jewish life well, as seen from references to popular Messianic speculations (e.g., 1:20-21; 7:40-42), to the hostility between Jews and Samaritans (4:9), and to Jewish customs, such as the duty of circumcision on the eighth day taking precedence over the prohibition of working on the Sabbath ... He knew the geography of Palestine, locating Bethany about 15 stadia (about two miles) from Jerusalem (11:18) and Cana, a village not referred to in any earlier writing known to us (2:1; 21:2). The gospel of John has many touches that were obviously based on the recollections of an eyewitness- such as the house at Bethany being filled with the fragrance of the broken perfume jar (12:3). Early writers such as Irenaeus and Tertullian say that John wrote this Gospel, and all the evidence agrees ..." وشهاده القديس اغناطيوس تلميذ بطرس ولد 30 م وتنيح 107 م : Chapter IV.—Continuation. The Evangelists, too, when they declared that the one Father was “the only true God,”12291229 John xvii. 3. did not omit what concerned our Lord, but wrote: “In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God. The same was in the beginning with God. All things were made by Him, and without Him was not anything made that was made.”12301230 John i. 1. And concerning the incarnation: “The Word,” says [the Scripture], “became flesh, and dwelt among us.”12311231 John i. 14. And again: “The book of the generation of Jesus Christ, the son of David, the son of Abraham.”12321232 Matt. i. 1. القديس ارينيؤس وهو تلميذ بوليكاربوس تليمذ يوحنا : Chapter XI—Proofs in continuation, extracted from St. John’s Gospel. The Gospels are four in number, neither more nor less. Mystic reasons for this. 1. John, the disciple of the Lord, preaches this faith, and seeks, by the proclamation of the Gospel, وشهاده القديس اكليمندوس الروماني لكاتب انجيل لوقا 30 - 100م "The kingdom of God is not in word, but in power."[591] Men "believe with the heart, and confess with the mouth," the one" unto righteousness," the other "unto salvation." [592] It is good toteach, if he who speaks also acts. For he who shall both "do and teach, the same shall be great in the kingdom." [593] Our Lord and God, Jesus Christ, the Son of the living God, first did and then taught, as Luke testifies, "whose praise is in the Gospel through all the Churches." ويقول سيمون غرينليف أحد المؤسسين الرئيسيين لكلية الحقوق بجامعة هارفارد حول منصب جابي الضرائب انه يجعل من متى مرشحًا جيدًا بشكل خاص ليكون كاتبًا لإحدى روايات حياة يسوع : "وإذا كان الرجال في ذلك اليوم ، كما في الحقيقة يبدو أنهم كانوا ميالين مثل أولئك الذين في الوقت الحاضر ، إلى التهرب من دفع الضرائب والرسوم العامة ، والتهرب ، بكل الوسائل الممكنة ، من يقظة ضباط الإيرادات ، لا بد أن ماثيو كان على دراية بمجموعة كبيرة ومتنوعة من أشكال الاحتيال ، والخداع ، والمكر ، والخداع ، ولا بد أنه أصبح معتادًا على عدم الثقة ، والتدقيق ، والحذر ؛ وبالطبع ، من غير المرجح أن يتم خداعهم فيما يتعلق بالعديد من الحقائق في خدمة ربنا ، على الرغم من كونها غير عادية ، والتي تقع تحت ملاحظته. يُظهر هذا الظرف صدق وحكمة يسوع في اختياره ليكون شاهد عيان على سلوكه ، ويضيف وزناً كبيراً إلى قيمة شهادة هذا الإنجيلي." And if the men of that day were, as in truth they appear to have been, as much disposed as those of the present time, to evade the payment of public taxes and duties, and to elude, by all possible means, the vigilance of the revenue officers, Matthew must have been familiar with a great variety of forms of fraud, imposture, cunning, and deception, and must have become habitually distrustful, scrutinizing, and cautious; and, of course, much less likely to have been deceived in regard to many of the facts in our Lord’s ministry, extraordinary as they were, which fell under his observation. This circumstance shows both the sincerity and the wisdom of Jesus in selecting him for an eye-witness of his conduct, and adds great weigh to the value of the testimony of this evangelist. (Simon Greenleaf, The Testimony Of The Evangelists, Kregel, 1995, p. 21) هناك تقليد موحد تُنسب الأناجيل الأربعة بالإجماع إلى متى ومرقس ولوقا ويوحنا - ولا يوجد مرشحون آخرون كما يشير الباحث كريج كينر بشكل مقنع إلى أن تأليف هذه الأعمال لن يُنسى : "التأليف سيكون آخر شيء يتم نسيانه. من غير المحتمل أن يكون هذا الإنجيل [متى] قد عمم أصلاً بدون تقارير شفهية عن تأليفه ؛ كعمل مجهول لم يكن ليحصل بسرعة على القبول الواسع الذي تلقاه ، وعادة ما يتم تسمية مؤلفي السير الذاتية بهذا الطول. " Authorship would be the last thing forgotten. That this Gospel [Matthew] originally circulated without oral reports of authorship is unlikely; as an anonymous work it would not have quickly commanded the wide acceptance it received, and authors of biographies of this length normally were named. (Craig Keener, Matthew, Downers Grove, Illinois, IVP, 1997, p. 32) ويقول عالم العهد الجديد آر تي فرانس عن متى الرسول : "مسيحيًا يهوديًا ، وله معرفة واسعة بالعهد القديم واهتمامه الشديد به ، وعلى دراية بتقاليد الكتابة وبأساليب المناقشة الحاخامية ، وقادر على الكتابة باليونانية الجيدة ، على الرغم من أن خلفيته الثقافية الخاصة كانت سامية بوضوح " “a Jewish Christian, with an extensive knowledge of and a strong interest in the Old Testament, familiar with scribal traditions and with the methods of Rabbinic debate, and capable of writing in good Greek, even though his own cultural background was clearly Semitic” France, R. T. 2008. Matthew: An Introduction and Commentary. Inter-Varsity Press. p. 35. وفي 19 يونيو 1911 ، أكدت اللجنة البابوية الكتابية ، بموافقة البابا القديس بيوس العاشر ، أن متى هو بالفعل كاتب الإنجيل الأول: "في ضوء الاتفاق الشامل والدائم للكنيسة ، كما يتضح من شهادة الآباء ، ونقوش مخطوطات الإنجيل ، وأقدم النسخ من الكتب والقوائم التي سلمها الآباء القديسون ، والكتاب الكنسيون ، والباباوات والمجالس ، وأخيرًا من خلال الاستخدام الليتورجي في الكنيسة الشرقية والغربية ، يمكن ويجب اعتبار أن متى ، رسول المسيح ، هو في الحقيقة كاتب الإنجيل الذي يحمل اسمه " “In view of the universal and constant agreement of the Church, as shown by the testimony of the Fathers, the inscription of Gospel codices, most ancient versions of the Sacred Books and lists handed down by the Holy Fathers, ecclesiastical writers, Popes and Councils, and finally by liturgical usage in the Eastern and Western Church, it may and should be held that Matthew, an Apostle of Christ, is really the author of the Gospel that goes by his name” كما يقدم ويليام لين كريج أمثلة على الوثائق المبكرة التي تنسب الأناجيل إلى شهادات شهود العيان : "تنسب الشهادة خارج الكتاب المقدس بالإجماع الأناجيل إلى مؤلفيها التقليديين ، ... شهادة من رسالة بولس الرسول برنابا ، رسالة كليمان ، راعي هرماس ، وصولاً إلى يوسابيوس في 315 م ... ثيوفيلوس ، هيبوليتوس ، أوريجانوس ، كوادراتس ، إيريناوس ، ميليتو ، بوليكارب ، جوستين مارتير ، ديونيسيوس ، ترتليان ، سيبريان ، تاتيان ، كايوس ، أثناسيوس ، سيريل ... حتى معارضي المسيحية اعترفوا بهذا: سيلسوس ، بورفيري ، الإمبراطور جوليان." "The extra-biblical testimony unanimously attributes the Gospels to their traditional authors,…testimony from the Epistle of Barnabas, the Epistle of Clement, the Shepherd of Hermas, all the way up to Eusebius in A.D. 315….Theophilus, Hippolytus, Origen, Quadratus, Irenaeus, Melito, Polycarp, Justin Martyr, Dionysius, Tertullian, Cyprian, Tatian, Caius, Athanasius, Cyril…..Even Christianity’s opponents conceded this: Celsus, Porphyry, Emperor Julian." William Lane Craig, Knowing the Truth About the Resurrection (Ann Arbor: Servant, 1988), 194; in Peter Kreeft and Ronald K. Tacelli, Handbook of Christian Apologetics: Hundreds of Answers to Crucial Questions (Downers Grove: IVP Academic, 1994), 194 ويقول دانيال والس عن متى الرسول : "إن الجودة العالية للغة اليونانية ليست حجة ضد تأليف متى ، لأن متى كان يجب أن يعرف كل من الآرامية واليونانية من أجل تحصيل الضرائب من اليهود والعمل لصالح الرومان .علاوة على ذلك ، هناك إجماع متزايد على أن الجليل في كان القرن الأول ثنائي اللغة تمامًا - لدرجة أن اليونانية كانت على الأرجح اللغة الأصلية لمعظم اليهود. " The high quality of the Greek is hardly an argument against Matthean authorship, for Matthew would have to have known both Aramaic and Greek in order to collect taxes from the Jews and work for the Romans.23Further, there is a growing consensus that Galilee of the first century was thoroughly bilingual—so much so that Greek was probably the native tongue of most Jews. 24 [Wallace, Daniel B. Matthew: Introduction, Argument, and Outline, Bible.org] وفي هذا الكتاب وصفحة 20 يضع ادله من المخطوطات ان كتبه الاناجيل معروفة اسمائهم : [IMG]https://www13.0zz0.com/2023/02/03/20/918517815.jpg[/IMG] ومن كتاب قانونية العهد الجديد : [IMG]https://www5.0zz0.com/2023/02/03/20/228314882.jpg[/IMG] [IMG]https://www5.0zz0.com/2023/02/03/20/368348659.jpg[/IMG] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
الرد على الشبهات حول المسيحية
من كتب الأناجيل الأربعة؟ هل هم مجاهيل ام شهود عيان؟
أعلى