هل يأتي الباركليت للتلاميذ ، وفي زمانهم؟...وتدليس فاجر ل على الريس

apostle.paul

...............
إنضم
8 ديسمبر 2009
المشاركات
16,118
مستوى التفاعل
1,437
النقاط
0
نستكمل مع المدلس باحتراف المسمى على الريس
حفظه الله-طويل العمر يزهز عمره هيهياه-

ويتكمل العفونة العلمية الحادة ويقول
3 ـ هل يأتي الباركليت للتلاميذ ، وفي زمانهم؟
قالوا : قيل عن الروح القدس إنه يذكر التلاميذ بتعاليم المسيح ، وهذا ممكن للروح القدس لأنه أزلي ولأنه يعلم كل شيء ، ولكن هذا مستحيل بالنسبة لرسول الإسلام الذي لم يكن معاصراً للمسيح (وَأَمَّا الْمُعَزِّي الرُّوحُ الْقُدُسُ الَّذِي سَيُرْسِلُهُ الآبُ بِاسْمِي فَهُوَ يُعَلِّمُكُمْ كُلَّ شَيْءٍ وَيُذَكِّرُكُمْ بِكُلِّ مَا قُلْتُهُ لَكُمْ) يوحنا 26:14 ، فهل كان يتحتم على التلاميذ الانتظار مئات السنين حتى يُبعث نبي الإسلام؟

إجابة : من البديهي أن المسيح عندما يخاطب تلاميذه أو بعضهم أو بعض المؤمنين فإنه إما أن
يقصد من يخاطبه بذاته كما قال لبطرس مثلاً (فَالْتَفَتَ وَقَالَ لِبُطْرُسَ: «اذْهَبْ عَنِّي يَا شَيْطَانُ. أَنْتَ مَعْثَرَةٌ لِي لأَنَّكَ لاَ تَهْتَمُّ بِمَا لِلَّهِ لَكِنْ بِمَا لِلنَّاسِ) متى 23:16 .
وكما خاطب التلاميذ جميعاً بعينهم قائلاً
(هَؤُلاَءِ الاِثْنَا عَشَرَ أَرْسَلَهُمْ يَسُوعُ وَأَوْصَاهُمْ قَائِلاً: «إِلَى طَرِيقِ أُمَمٍ لاَ تَمْضُوا وَإِلَى مَدِينَةٍ لِلسَّامِرِيِّينَ لاَ تَدْخُلُوا. بَلِ اذْهَبُوا بِالْحَرِيِّ إِلَى خِرَافِ بَيْتِ إِسْرَائِيلَ الضَّالَّةِ) متى 5:10-6

أو أنه يخاطب جماعة ويقصد الأمة المؤمنة سواء الذين في عصره أو من لم يولدوا أو الذين سيأتون بعد مئات من السنين مثل :

(«سَمِعْتُمْ أَنَّهُ قِيلَ: تُحِبُّ قَرِيبَكَ وَتُبْغِضُ عَدُوَّكَ. وَأَمَّا أَنَا فَأَقُولُ لَكُمْ: أَحِبُّوا أَعْدَاءَكُمْ. بَارِكُوا لاَعِنِيكُمْ. أَحْسِنُوا إِلَى مُبْغِضِيكُمْ وَصَلُّوا لأَجْلِ الَّذِينَ يُسِيئُونَ إِلَيْكُمْ وَيَطْرُدُونَكُمْ لِكَيْ تَكُونُوا أَبْنَاءَ أَبِيكُمُ الَّذِي فِي السَّمَاوَاتِ فَإِنَّهُ يُشْرِقُ شَمْسَهُ عَلَى الأَشْرَارِ وَالصَّالِحِينَ وَيُمْطِرُ عَلَى الأَبْرَارِ وَالظَّالِمِينَ. لأَنَّهُ إِنْ أَحْبَبْتُمُ الَّذِينَ يُحِبُّونَكُمْ فَأَيُّ أَجْرٍ لَكُمْ؟ أَلَيْسَ الْعَشَّارُونَ أَيْضاً يَفْعَلُونَ ذَلِكَ؟ وَإِنْ سَلَّمْتُمْ عَلَى إِخْوَتِكُمْ فَقَطْ فَأَيَّ فَضْلٍ تَصْنَعُونَ؟ أَلَيْسَ الْعَشَّارُونَ أَيْضاً يَفْعَلُونَ هَكَذَا؟ فَكُونُوا أَنْتُمْ كَامِلِينَ كَمَا أَنَّ أَبَاكُمُ الَّذِي فِي السَّمَاوَاتِ هُوَ كَامِلٌ ) متى 44:5-

لا اعلم ما هى المعلومة التى خرجنا بيها من هذا الكلام؟؟؟؟؟
طيب حلو وانا مش معترض
الا على نقطة واحدة
ان فى امور علمها المسيح لتلاميذه ولكل المؤمنين فى كل العصور ومنهم التلاميذه
لكن يكمل ويقول
فهل هذه الوصايا خاصة بتلاميذ المسيح فقط ؟
هل هذه الوصايا فقط للسامعين كلامه ؟
أليست هذه الوصايا ممتدة لكل من يأتي من المؤمنين حتى نهاية العالم ؟
للتلاميذ ولكل العالم الى نهاية الدهور

والمفاجاة يا اخواتى ان هنا انتهى اعترضه
ولم يضيف شيئا
اعتقد انك قريت هذا الكلام من قبل
4 وَفِيمَا هُوَ مُجْتَمِعٌ مَعَهُمْ أَوْصَاهُمْ أَنْ لاَ يَبْرَحُوا مِنْ أُورُشَلِيمَ، بَلْ يَنْتَظِرُوا «مَوْعِدَ الآبِ الَّذِي سَمِعْتُمُوهُ مِنِّي،
5 لأَنَّ يُوحَنَّا عَمَّدَ بِالْمَاءِ، وَأَمَّا أَنْتُمْ فَسَتَتَعَمَّدُونَ بِالرُّوحِ الْقُدُسِ، لَيْسَ بَعْدَ هذِهِ الأَيَّامِ بِكَثِيرٍ».

فلماذا لم تذكره واخدت تتدلس على البشر دون حياء؟؟؟؟؟
ولمااذ لم تذكر الاتى؟؟؟؟؟

1 وَلَمَّا حَضَرَ يَوْمُ الْخَمْسِينَ كَانَ الْجَمِيعُ مَعًا بِنَفْسٍ وَاحِدَةٍ،
2 وَصَارَ بَغْتَةً مِنَ السَّمَاءِ صَوْتٌ كَمَا مِنْ هُبُوبِ رِيحٍ عَاصِفَةٍ وَمَلأَ كُلَّ الْبَيْتِ حَيْثُ كَانُوا جَالِسِينَ،
3 وَظَهَرَتْ لَهُمْ أَلْسِنَةٌ مُنْقَسِمَةٌ كَأَنَّهَا مِنْ نَارٍ وَاسْتَقَرَّتْ عَلَى كُلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ.
4 وَامْتَلأَ الْجَمِيعُ مِنَ الرُّوحِ الْقُدُسِ، وَابْتَدَأُوا يَتَكَلَّمُونَ بِأَلْسِنَةٍ أُخْرَى كَمَا أَعْطَاهُمُ الرُّوحُ أَنْ يَنْطِقُوا.


فلماذا لم تذكر ان الوعد قد تحقق بالفعل لتلاميذ المسيح بعد 10 ايام من صعود المخلص فى يوم الخمسين لقيامته المجيدة؟؟؟؟؟؟

لماذا لم تذكر هذين الامرين يا خواف؟؟؟؟؟
1-الوعد كان لتلاميذ المسيح
2-ان الوعد تحقق بعد 50 يوم من قيامة السيد من بين الاموات


فانتهت امالك التدليسية على صخرة كتابنا المقدس
والوعد تحقق ولا مكان لرسول الدبان فى كتابنا الالهى الوحيد على ظهر الكرة الارضية


the Promise of the Father was the promise of baptism in the Holy Spirit. There are seven references in ******ure to baptism in the Spirit. Five are prophetic (v. 5; Matt. 3:11; Mark 1:8; Luke 3:16; John 1:33); one is historical (11:15, 16), referring to the Day of Pentecost; and one is doctrinal (1 Cor. 12:13), explaining the meaning of baptism in the Spirit.http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1
http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1Radmacher, E. D., Allen, R. B., & House, H. W. (1999). Nelson's new illustrated Bible commentary (Ac 1:4). Nashville: T. Nelson Publishers.


Yes, the fulfillment of that Promise of the Father would occur in Jerusalem. The coming of the Spirit would take place in the very city where the Savior had been crucified. The presence of the Spirit there would bear testimony to man’s rejection of the Son of God.http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1 http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1MacDonald, W., & Farstad, A. (1997, c1995). Believer's Bible Commentary : Old and New Testaments (Ac 1:4). Nashville: Thomas Nelson.




Wait for the promise of the Father. Much ink has been used attempting to explain these five words, the promise of the Father. Various passages of ******ure make it clear that the promise of the Father (Joel 2:28; Acts 2:16) and also the promise of the Son (Jn 14:16, 26; 15:26; 16:7) were references to the arrival of the Holy Spirit of God.http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1
http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1KJV Bible commentary. 1997, c1994 (2128). Nashville: Thomas Nelson.





Now that promise was about to be kept. However, the disciples did not know the specific time when it would happen, nor did they know what else they would need to do before it came. All they needed to do was to trust the words of their Lord and wait to be baptized with the Holy Spirit, an event that would happen a few days later (1:5).http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1 http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1Adeyemo, T. (2006). Africa Bible commentary (1326). Nairobi, Kenya; Grand Rapids, MI.: WordAlive Publishers; Zondervan.




Now that promise was about to be kept. However, the disciples did not know the specific time when it would happen, nor did they know what else they would need to do before it came. All they needed to do was to trust the words of their Lord and wait to be baptized with the Holy Spirit, an event that would happen a few days later (1:5).http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1 http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1Adeyemo, T. (2006). Africa Bible commentary (1326). Nairobi, Kenya; Grand Rapids, MI.: WordAlive Publishers; Zondervan.



وقد تحقق وعد الاب فى مدينة اورشليم بعد 10 ايام من صعود سيدنا وملكنا والهنا يسوع المسيح وحل روح الله على تلاميذه الاطهار على هيئة السنة نار
ولا دخل لهذا الجاهل المسمى ابن امنة فى وعد الاب بحلول روح الله على المؤمنين وتحقيق الوعد لتلاميذه ورسله
يقول القديس يوحنا ذهبى الفم

He ordered them not to leave Jerusalem.” Why? Just as when soldiers are about to charge a multitude, no one thinks of letting them issue forth until they have armed themselves, or as horses are not allowed to start from the barriers until they have got their charioteer, likewise Christ did not allow them to appear in the field before the descent of the Spirit, so that they would not be easily defeated and taken captive by the many. Homilies on the Acts of the Apostles 1.28
http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn2
28 NPNF 1 11:6**.

http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref2Martin, F., & Smith, E. (2006). Acts. Ancient Christian Commentary on ******ure NT 5 (4). Downers Grove, IL: InterVarsity Press.


ويقول القديس هيلارى اسقف بواتيه عن موعد الاب بحلول روح الله على التلاميذ والمؤمنين



He orders them to await the promise of the Father, which has been heard from his mouth. Certainly, the discourse even now33 is concerned with the promise of his Father. Consequently, the manifestation of the Spirit is through the effects which these powers produce. [Awaiting the promise of the Father,] the gift of the Spirit is not hidden where there is the word of wisdom and where the words of life are heard. The effects of the powers produced by the Spirit are not fully manifest where there is the [rational] perception of the divine knowledge in order that we may not be like the animals, unaware of the author of our life through our ignorance of God, nor even through our faith in God in order that we may not be outside the gospel of God by not believing the gospel of God. The Spirit is not manifested only through the gift of healing in order that by the cure of infirmities we may render testimony to the grace of him who has granted these gifts; or through the performance of miracles in order that the power of God may be recognized in what we are doing; or through prophecy in order that through our knowledge of the doctrine it may be known that we have been taught by God; or through the distinguishing of spirits in order that we may perceive whether anyone speaks through a holy or an evil spirit; or through the various kinds of languages in order that the sermons in these languages may be offered as a sign of the Holy Spirit who has been given; or in the interpretation of the languages in order that the faith of the hearers might not be endangered through ignorance, since the interpreter of a language makes it intelligible for those who are not familiar with the language. Rather it is through all the diversities of these gifts that the effects of the Spirit are poured out for the profit of everyone. On the Trinity 8.30.34

1:5 Bapt
http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn3
33 Acts 1:8.
34 FC 25:298–99*.
http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref3Martin, F., & Smith, E. (2006). Acts. Ancient Christian Commentary on ******ure NT 5 (5). Downers Grove, IL: InterVarsity Press
.


استاذ على الريس
انت تعلم انك مدلس
وتعلم جيدا بانك تقول كلام تافه بابسط الطرق نستطيع كشفه
فرجاءا كف عن التدليس والتفاهات وفكر فى ابديتك كويس

اتمنى انك تفكر بدل ان تدلس

 

إسرافيل

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
9 سبتمبر 2011
المشاركات
645
مستوى التفاعل
26
النقاط
0
"الباركليت ؟!"
أول مرة أقرأ هذا الكلام
الرب يباركـ عليكـ ويغفر لكـ
 
أعلى